Vem är SJ?

Jag tycker SJ är fantastiskt! Snacka om att vara konsekvent! Det går aldrig som jag tänkt mig när jag ska åka med dem och det är imponerande.

 

Idag var det banarbete. Men det fanns ingen information om det på hemsidan. Jag tog det trots allt med jämnmod. Som jag alltid gör med SJ. Jag funderade några minuter över vad de menade med ”tågbuss” men efter att jag bestämt mig för att det betydde ersättningsbuss så började jag se mig om efter var de kunde tänkas gå. Jag försökte också se om det fanns någon som kunde tänkas jobba på SJ i närheten men det var tomt.

 

Mötte en man som jag vet jobbar på pressbyrån och frågade honom. Han vägledde mig och jag gick glatt till platsen han sagt bussen skulle gå från och bussen kom. Jag klev på och allt gick bra en stund. Sen blev det kö. Vi frågade busschauffören om tåget skulle vänta in bussen. Hon snäste att det kunde inte hon veta. Vi bad henne ringa någon men hon sa åt oss att ringa själva. Kommunikation är tydligen inte SJ:s starka sida.

 

Tåget hade väntat och konduktörerna stod utanför. De frågade mig om jag kommit med första eller andra anslutningsbussen. Hur skulle jag kunna veta?

 

Senare, när jag hittat en plats och satt och pratade i telefonen så gjordes det ett utrop i tåget under tiden som det strömmade på flera människor: ”Det kommer nu på fler passagerare!” Man undrar ju hur de tänker.

 

Tåget sattes i rörelse, biljetterna kontrollerades och frågor från passagerarna ställdes. De möttes av ett snäsande från konduktören: ”JAG vet inte! Du får fråga SJ!” Jag antar att de som ställde frågorna trodde att de frågade SJ.

 

Så min slutsats är att SJ borde gå en kurs i kommunikation och bemötande. Om man är ständigt försenad är det klart att folk undrar och ställer frågor. Det får man stå ut med.

 

Och jag undrar även: Vem är SJ? Är det han som kan svara på alla frågor?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0